Steve Nash percaya Kevin Durant akan terlepas pertembungan dengan Philadelphia 76ers, Tetapi ketua jurulatih Brooklyn Nets itu belum pasti berapa lama bintang itu akan diketepikan.

Dalam siri peristiwa yang luar daripada kebiasaan, Durant dinamakan dalam barisan skuad utama Nets untuk berdepan Toronto Raptors sebelum disingkirkan kerana protokol kesihatan dan keselamatan NBA.

tetapi Durant dibenarkan untuk beraksi dalam dalam suku pertama, hanya kemudian dikeluarkan dalam suku ketiga -- sekali lagi ekoran protokol coronavirus -- ketika Nets tewas 123-117.

Nash menjelaskan tidak pasti berapa lama Durant akan diketepikan, yang terlepas tiga perlawanan Januari lalu ekoran protokol keselamatan dan kesihatan.

"Saya tidak percaya dia akan datang ke Philly, tetapi saya rasa tidak semestinya mereka telah memutuskannya," katanya dalam sidang akhbar.

"Ini hanya prosedur mengesan kenalan dan ia harus ditentukan berapa banyak masa yang harus dia diketepikan, tetapi kami hanya mengumpulkan maklumat buat masa ini.


Durant menamatkan perlawanan dalam tempoh 19 minit itu dengna lapan mata, enam rebound dan lima assist ketika bertemu Raptors.

Nash mengakui dia terganggu dengan situasi Durant's hingga menyaksikan Nets tergelincir 14-10.

"Jika saya jujur, saya mungkin tidak mengendalikannya dengan baik, semua yang maklumat yang berbeza, "katanya.

"Saya mungkin sedikit terganggu memikirkan apa yang bakal berlaku untuk jangka masa panjang pasukan kami. Kami sudah lama bermain dan jika Kevin tidak bermain, kami akan turunkan pemain yang sedia ada untuk perlawanan seterusnya.

"Kami hanya perlu berusaha untuk menyesuaikan diri dan dapat bangkit daripada sedikit kemunduran seperti ini dan sayangnya kami tidak dapat bangkit untuk memenangi permainan, tetapi kami harus dapat bangkit minggu depan ini dan bermain dengan baik dan terus menjadi lebih baik."