Ketua jurulatih Golden State Warriors, Steve Kerr, mengatakan Stephen Curry 'tidak pernah lebih baik' setelah dia mengakhiri kempen NBA musim biasa muncul selaku penjaring terbanyak.

Bintang Warriors, Curry, menambah gelaran jaringan yang kedua hasil kutipan 46 mata ketika menang 113-101 ke atas Memphis Grizzlies.

Curry mengatasi pemain Washington Wizards, Bradley Beal, yang meraih 25 mata ketika menang 115-110 ke atas Charlotte Hornets, untuk meraih anugerah itu.

Memasuki aksi terakhir musim biasa, MVP dua kali dan juara NBA tiga kali, Curry mendahului 0.4 mata setiap perlawanan ke atas Beal.

Curry menamatkan musim biasa dengan menjaringkan 32.0 mata secara purata bagi menambah gelaran yang diraih pada 2016, manakala Beal menamatkan kempen dengan 31.3 mata setiap perlawanan.


"Dia tidak pernah lebih baik, saya dapat mengatakannya," kata Kerr.

"Bagaimanapun, dia telah beraksi cemerlang sejak sekian lama, jadi sukar untuk mengatakan dia berada di tahap yang terbaik sekarang kerana dia sudah seperti ini selama bertahun-tahun. Aku rasa apa yang berbeza tahun ini hanyalah barisan sokongan yang berbeza.

"Kami mempunyai pasukan yang jauh lebih muda; dia diminta untuk melakukan lebih banyak perkara dengan pasukan ini dan dia sudah melampaui apa yang kami minta kepadanya.

"Hanya musim yang luar biasa dan saya akan membiarkannya: Dia tidak pernah lebih baik daripada sekarang."