England akan berusaha menghilangkan keraguan tentang kekuatan menyerang mereka ketika menghadapi Republik Czech dalam aksi terakhir terakhir peringkat kumpulan Euro 2020 awal pagi esok.

Seri tanpa jaringan dengan Scotland di Wembley merupakan yang ke-17 dalam saingan Euro dan Piala Dunia, paling banyak daripada mana-mana negara, sementara ia adalah seri tanpa jaringan yang keempat daripada 115 pertemuan antara kedua-dua pasukan.

England sekadar melakukan satu percubaan tepat ke sasaran sepanjang perlawanan menyamai persembahan yang sama ketika seri 1-1 dengan Russia dalam Euro 2016.

Ketika berkongsi empat mata antara England dan Republik Czech dan dalam kedudukan baik untuk layak ke pusingan 16 -- seri cukup memastikan kedua-dua pasukan layak ke peringkat seterusnya.

Southgate pasti menginginkan penampilan positif ketika dia mencapai 57 perlawanan memimpin skuad kebangsaan, menyamai jumlah kaps yang diraih sebagai pemain, ketika perdebatan hangat dibincangkan mengenai pendekatan yang bakal digunakan sementara memberikan Jack Grealish atau Jadon Sancho peluang beraksi dalam kesebelasan utama.

Bagaimanapun, Phil Foden mengatakan tidak ada alasan untuk meragui kemampuan Southgate ketika dia ingin memimpin England mara ke pusingan kalah mati.

Dia jurulatih yang hebat dan bekerja dengannya setiap hari saya dapat melihat siapa dirinya yang sebenar," kata Foden kepada talkSPORT. "Dia selalu mendapat sokongan pemain dan saya percaya bahawa taktiknya hebat.

"Semua orang negatif ini tidak tahu apa yang mereka katakan kerana Gareth adalah jurulatih yang hebat. Semua orang berlatih dengan baik setiap hari dan, pemain mana yang dipilih untuk beraksi, kami akan percaya dan menyokong keputusannya.

"Semua orang bermain berbeza, itulah kedalaman skuad kami. Setiap orang mempunyai kualiti yang berbeza."