Kapten Perancis, Hugo Lloris, percaya keputusan aksi pusingan 16 Euro 2020 ertemu Switzerland akan bergantung pada sikap Les Bleus yang sesuai dengan perlawanan tersebut.

Pemenang gelaran juara belum benar-benar berjaya, mengalahkan Jerman dengan tipis tetapi seri dengan Portugal dan Hungary dalam peringkat kumpulan.



Mereka menjuarai Kumpulan F tetapi memiliki ruang untuk diperbaiki, dan akan mencari jalan untuk membuktikan kemampuan mereka bukan sekadar atas kertas.


"Kami beralih mengetepikan saingan peringkat kumpulan, kini kita sudah berada dalam pertandingan baru.

"Dalam pendekatan yang kami gunakan, ia cukup berbeza. Kami mengetahui bahawa kami tidak boleh membuat kesalahan. Kesukaran akan hadir namun kemampuan skuad ini mampu menghasilkan keputusan positif.

"Kami tahu aspek mental akan dimainkan. Ini pasti akan menjadi kunci kejayaan. Kami harus menghasilkan persembahan
tahap terbaik untuk sampai ke pusingan seterusnya.

"Kami dapat bergantung pada latar belakang dan pengalaman kami tetapi itu tidak mencukupi. Kami harus mengumpulkan semua bahan yang diperlukan untuk berjaya.

"Ini bermaksud banyak usaha, pengorbanan, bakat dan disiplin yang sama. Kita harus bersiap sedia untuk mengatasi cabaran ini dari segi mental. Semua ini sebagai satu pasukan. Sejak awal kita menjalani pengembaraan ini dengan semua pemain, kakitangan teknikal dan perubatan. Kami mahu pergi sejauh mungkin bersama. "