Memphis Depay menggesakan Belanda melakukan permulaan yang pantas bagi mengelak sebarang drama Euro 2020 selepas aksi pembukaan yang mendebarkan bertemu Ukraine.

Dua pasukan itu bertembung Khamis lalu di Amsterdam level ketika Oranje meraih kemenangan 3-2, manakala Austria mengetepikan Macedonia Utara dengan kemenangan 3-1.

Selepas separuh masa pertama tanpa jaringan, Ukraine bangkit daripada ketinggalan dua jaringan berdepan the Netherlands dalam separuh masa kedua yang penuh dramatik sebelum Denzel Dumfries bertindak sebagai pemisah lima minit sebelum tamat perlawanan.



Depay dilihat sebagai salah satu bintang bakal menyinar selepas cemerlang bersama Lyon, dengan perpindahan ke Barcelona dijangka bakal dimeterai tidak lama lagi.


Tetapi dia gagal menjaringkan gol malah gagal melakukan assist bertemu Ukraine, menamatkan tujuh perlawanan antarabangsa dengan hanya terlibat dalam satu jaringan sahaja.

Depay -- secara langsung terlibat dalam 48 gol selepas 65 penampilan sejak melakukan debut pada 2013, 21 lebih daripada mana-mana pemain -- berazam untuk beraksi dengan baik ketika bertemu Austria selepas mahukan permulaan pantas menjadi keutamaan.

"Kami bermula baik bertemu Ukraine -- jika anda melihat 60 minit pertama dan anda menjaringkan gol, ia akan menjadi perlawanan yang lebih mudah," katanya.

"Mendahului 2-0 dalam separuh masa kedua dan jika dapat mempertahankan momentum, tidak mustahil lebih banyak jaringan mampu dihasilkan. Saya berasakan kami perlu bermula dengan baik dan ia akan menjadi petanda yang positif."

Belanda telah memenangi 21 perlawanan antarabangsa ketika mereka membuka jaringan.

Sementara Austria pula yang mencari kemenangan berturut-turut dalam kejohanan utama buat pertama kali sejak Piala Dunia 1982.

Mereka bakal tanpa khidmat Marko Arnautovic, sementara pertahanan Juventus, Matthijs de Ligt, kembali memperkuatkan skuad Belanda.