Fatehah Mustapa membuktikan dia kekal pelumba wanita berbasikal trek terbaik negara apabila menjuarai acara keirin dalam Kejohanan Trek Kebangsaan hari ini menewaskan Farina Shawati Adnan dan Anis Amira Rosidi yang terpilih ke Sukan Asia Indonesia, bulan depan.

Kejayaan di Velodrom Nasional itu membuktikan Fatehah masih pelumba terbaik di Malaysia, sekurang-kurangnya untuk acara keirin setelah namanya tidak disenaraikan beraksi dalam Sukan Asia 2018.

Aksi di Nilai itu menyaksikan dia menggunakan sepenuhnya pengalaman untuk melakukan kayuhan yang mampu menewaskan dua pencabar yang bakal ke Indonesia tatkala Farina sekadar meraih perak dan Anis Amira mengutip gangsa.

Bagaimanapun, dia tidak membangkitkan isu itu sambil menegaskan dirinya akur dengan keputusan jurulatih negara, John Beasley.

“Saya gembira tetapi dalam masa sama, saya akan berikan semangat buat mereka untuk ke Indonesia. Ia adalah Sukan Asia yang pertama untuk mereka berdua dan saya sebagai senior hanya mampu memberi sokongan,” kata Fatehah.

“Saya memerlukan masa untuk menewaskan Fatehah. Saya telah cuba selama bertahun-tahun dan tidak akan berputus asa,” tambah Farina pula.