Kesatuan Olahraga Malaysia (KOM) terpaksa menamatkan rundingan untuk mendapatkan khidmat jurulatih lompat kijang, Bedros Bedrosian dari Romania, ekoran gagal mencapai persefahaman, termasuk memenuhi permintaan gajinya yang mencecah RM24,000.

Bedrosian adalah jurulatih lompat kijang yang membantu jaguh India, Arpinder Singh, meraih pingat emas Sukan Asia Indonesia tahun lalu.

Pengendali berusia 64 tahun itu juga pernah mengendalikan skuad lompat kijang Arab Saudi dan secara tidak langsung meningkatkan nilai pasarannya di Asia.

Rundingan dengannya berdepan masalah apabila KOM dan Majlis Sukan Negara (MSN) mempunyai dana terhad untuk mendapatkan khidmat jurulatih terbaik sekurang-kurangnya di tahap benua Asia.

Sehubungan itu, KOM dan MSN terpaksa melupakan hasrat untuk mendapatkan pengganti kepada Victor Sotnikov itu dalam masa terdekat.

"Rundingan dengan Bedrosian menemui jalan buntu, lagipun dia berat hati untuk berpindah ke Malaysia dengan mengikat kontrak selama dua tahun.

"Memandangkan rundingan itu tidak berhasil, maka kami akan mencari jalan lain untuk membantu Muhammad Hakimi Ismail," ketua jurulatih skuad olahraga negara, Zainal Abas.

Ini bermakna jaguh negara, Hakimi, akan terus berlatih di bawah pemantauan Ahmad Firdaus Salim untuk sekurang-kurangnya hingga April depan.