Wakil Sepanyol, Jorge Campillo, dan pemain Afrika Selatan, Dylan Fritelli, masing-masing mencatat enam di bawah par 66 pukulan pada pusingan ketiga Kejohanan Golf Terbuka Malaysia hari ini untuk berkongsi pendahuluan menuju pusingan akhir esok.

Campillo dan Fritelli yang memulakan pusingan ketiga dengan berkongsi tempat ketujuh, berjaya menawan Kelab Golf Saujana, Subang dengan permainan cemerlang.

Campillo mencatatkan satu eagle pada lubang pertama par lima dan dua birdie pada sembilan lubang pertama sebelum melakar dua lagi birdie di lubang ke-13 dan 16 tanpa sebarang bogey untuk menamatkan pusingan ketiga dengan keseluruhan 66 pukulan.

Fritelli juga tidak ketinggalan untuk terus menyaingi Campillo dengan tiga birdie, masing-masing di lubang pertama dan kedua, untuk berkongsi kedudukan pendahulu.

Pendahulu pusingan kedua, Phachara Khongwatmai, gagal meneruskan rentaknya apabila sekadar mencatatkan 70 pukulan untuk berkongsi tempat kelima dengan keseluruhan 13 di bawah par 203 bersama-sama dengan pemain Itali, Nino Bartasio, yang berkongsi kedudukan pertama, semalam.

Pemain England, Lee Westwood, yang cemerlang dengan 62 pukulan, 10 di bawah par semalam, kali ini sekadar melakukan 70 pukulan untuk berkongsi tempat ke-11.

Bagi pemain negara, Gavin Green, dia meneruskan aksi konsisten dengan 69 pukulan untuk menamatkan pusingan ketiga berkongsi tempat ke-26 dengan keseluruhan 10 di bawah par 206 pukulan.