KL Dragons berjaya mengatasi seteru Asia Tenggara, Singapore Slingers, 77-68 dalam pertemuan ketiga kedua-dua pasukan itu di pentas Liga Bola Keranjang Asean (ABL), hari ini.

Hujung minggu lalu, Dragons dan Slingers terbabit dalam pertarungan Piala Straits, di mana wakil Singapura itu mengatasi lawan di Stadium MABA dengan kelebihan satu mata.

Justeru, Dragons berkunjung ke OCBC Arena untuk membalas dendam tetapi berdepan tentangan sengit tuan rumah yang mendahului 20-17 dalam suku pertama.

Dalam suku kedua, pengendali Dragons, Jamie Pearlman mengubah percaturan untuk tampil lebih agresif mempertaruhkan Will Artino, Cade Davis dan Simeon Lepichev mengetuai jentera serangan dan bangkit dengan kelebihan tiga mata sebelum rehat.

Suku ketiga semakin sengit tatkala kedua-dua pasukan merekodkan 19 mata dan dalam suku terakhir, kejayaan Dragons menang 77-68 adalah berpaksikan kepada kapten pasukan, Amir Bell, yang menyumbangkan 18 mata peribadi sekaligus dinobatkan selaku pemain terbaik perlawanan.