Jurulatih PDRM, E. Elavarasan, gagal menyelindungi kekecewaannya merujuk kepada sepakan penalti yang diberikan pengadil, Suhaimi Mat Hassan, buat Melaka dalam perlawanan Piala Malaysia yang berakhir dengan keputusan seri 2-2 di Stadium Hang Jebat, semalam.

Kekecewaan Elavarasan cukup jelas sebaik dia meluahkan persoalan ke atas keputusan dibuat Suhaimi yang sekali gus menutup peluang PDRM untuk lolos ke suku akhir Piala Malaysia.

"Hukuman sepakan penalti itu adalah tindakan yang harus dipersoalkan. Semua bersetuju ia adalah keputusan yang tepat dan kami terpaksa akur," kata Elavarasan.

Mengakui sebarang kenyataan yang dikeluarkan bakal mencetus perhatian Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), pengendali berusia 54 tahun itu bagaimanapun berpandangan sepakan penalti itu tidak sepatutnya berlaku.

Penalti yang disudahkan Safiq Rahim pada minit ke-53 itu menafikan peluang PDRM mara ke suku akhir apabila perlawanan berkesudahan seri 2-2 sehingga wisel penamat ditiupkan.

"Mengetahui Selangor mendahului Felda United, ia memberikan semangat kepada pasukan untuk berusaha mendapatkan kemenangan, namun tuah tidak menyebelahi kami," kata Elavarasan lagi.