Pertahanan Johor Darul Ta'zim (JDT), Aidil Zafuan Abdul Radzak, adalah antara individu paling kecewa di sebalik keputusan seri 1-1 dengan Pahang dalam aksi suku akhir pertama Piala Malaysia, semalam.

Aidil menjadi pemain terakhir mengawal pergerakan Safuwan Baharudin, namun tonggak tengah Pahang itu lebih pantas melakukan tandukan sebelum sempat disambar penjaga gol, Farizal Marlias, untuk gol penyamaan.

Mengakui ia satu hakikat yang pahit untuk ditelan, dia berharap apa yang terjadi di Stadium Darulmakmur tidak akan berulang sekali lagi ketika kedua-dua pasukan beraksi di Larkin, Sabtu ini.

"Kami berdisiplin sepanjang permainan tetapi Pahang menghukum kami pada minit terakhir perlawanan," katanya.

Aidil, yang menerima jahitan di bahagian kepala ekoran dikasari Austin Amutu, menegaskan dia masih boleh beraksi dalam suku akhir kedua.

Berasakan tidak serius, Aidil menjanjikan kebangkitan semula pasukannya apabila bertembung dengan Pahang untuk mara ke separuh akhir Piala Malaysia.

"Kelebihan masih memihak JDT. Kami akan membetulkan kesilapan dalam perlawanan ini untuk menghasilkan aksi yang lebih baik di Larkin," katanya.