Pengendali Pahang, Dollah Salleh, mengharapkan tuah dan semangat bermain di Stadium Darulmakmur mampu menghadirkan kekuatan kepada pasukannya untuk menangani krisis kecederaan menjelang aksi pertama suku akhir Piala FA dengan Johor Darul Ta'zim (JDT).

Beberapa pemain seperti penyerang, Norshahrul Idlam Talaha, Patrick Cruz dan Mohamadou Sumareh, baru beransur pulih daripada kecederaan masing-masing.

Namun, Tok Gajah tiada masalah kecederaan di bahagian pertahanan serta tengah dan lantaran itu, Dollah percaya sokongan peminat tempatan akan turut meningkatkan semangat pemain, malam esok.

"Beberapa pemain sudah pulih daripada kecederaan tetapi mungkin agak kurang baik daripada segi kecergasan. Saya percay, untuk bertemu JDT, semangat pemain berada pada tahap berbeza.

"Saya rasa penyokong akan memenuhkan stadium, menambahkan semangat kami," kata Dollah.

Dalam masa sama, awang import Pahang dari Singapura, Safuwan Baharuddin, mengakui semakin serasi dengan peranannya selaku pemain tengah bertahan.

Safuwan juga mengakui sedia berentap dengan rakan senegaranya yang menganggotai skuad Harimau Selatan, Harris Harun, dalam pertembungan di bahagian tengah nanti.

"Masing-masing mempunyai tanggungjawab sendiri. Memang orang selalu kata ini adalah aksi yang ditunggu semua. Jadi, saya harap kedua-dua pasukan akan tampil dengan persembahan terbaik dan yakin Pahang mampu meraih keputusan positif," ujarnya.