Pengendali Terengganu FC (TFC), Irfan Bakti Abu Salim, mengakui terkejut melihat corak permainan Selangor sejurus skuad bimbingannya disingkirkan daripada Piala FA susulan kekalahan 1-3, malam tadi.

Kecewa dengan persembahan ditunjukkan, jurulatih berpengalaman itu turut akur mereka beraksi di bawah tahap sebenar, sekali gus mengecewakan 10,000 penyokong setia di tempat sendiri.

Dengan terkeluarnya TFC daripada perebutan Piala FA, Irfan mengakui mereka tiada pilihan selain melupakan kekalahan itu dan memberi perhatian kepada saingan Liga Super.

“Hanya dalam 10 minit terakhir kami dapat menemui rentak sebenar. Sebelum itu, pemain-pemain banyak kehilangan bola serta tidak mengawal pergerakan lawan.

“Pemain-pemain terkejut melihat Selangor bermain seperti mana kami sepatutnya bermain. Bagi saya, selaku pengendali pasukan ini, saya gagal,” luah Irfan.

Selain itu, Irfan juga menganggap kekalahan itu sebagai pengajaran berguna buat TFC yang gagal mempertahankan kelebihan satu gol pada pertengahan babak pertama.

Kelekaan mereka sebaliknya dihukum Selangor yang bangkit dengan tiga gol sekalipun hadir dengan masalah prestasi serta isu jurulatih.

“Gol pertama dan kedua pasukan lawan boleh dielakkan dan jaringan penalti ketiga itu membunuh TFC.

“Kami sepatutnya lebih agresif, namun tidak mengambil kesempatan atas masalah yang dialami Selangor,” katanya lagi.