Pemain PKNP FC diingatkan supaya tidak mengulangi kesilapan mudah empat hari lalu apabila bertemu semula Perak dalam suku akhir pertama Piala FA di Stadium Majlis Perbandaran Manjung, malam ini.

Peringatan itu dibuat oleh ketua jurulatih pasukan itu, Abu Bakar Fadzim, ketika mengulas pertemuan kedua itu berikutan kekalahan kepada Perak dalam saingan Liga Super, empat hari lalu.

Dalam perlawanan di stadium yang sama Sabtu lalu, PKNP tumpas 0-4.

"Kami melakukan banyak kesilapan mudah, menyebabkan kami terhukum.

"Saya berharap pemain PKNP belajar daripada kesalahan lalu dan mengelak mengulangi kesilapan," katanya

Abu Bakar yang juga pengurus pasukan berkata anak buahnya juga perlu merantai pergerakan Brendan Gan, Wunder Luiz dan Nor Hakim Hassan yang menjadi duri dalam daging kepada mereka, empat hari lalu.

"Kami hanya berjaya mengekang Shahrel (Fikri Md Fauzi) tetapi mereka memiliki ramai pemain berwibawa, terutama di bahagian tengah. Itulah kekuatan Perak.

"Untuk malam ini, pemain saya perlu bekerja lebih keras untuk memastikan mereka ini tidak melakukan kemusnahan," tambahnya.

Abu Bakar membayangkan melakukan rombakan pada pasukannya dalam usaha meningkatkan kemampuan untuk menyaingi Perak bagi mendapat keputusan memberangsangkan bagi membuat perhitungan dalam perlawanan kedua di Ipoh, nanti.

"Kami punyai rekod baik dalam Piala FA di mana berada dalam kelompok lapan terbaik sejak tiga musim berturut-turut," katanya merujuk kejayaan mara ke suku akhir 2017 dan separuh akhir (2019).