Tonggak muda Selangor, Syahmi Safari, mengakui kejayaan membantu pasukannya mengakhiri kemarau kemenangan dalam tempoh lebih sebulan memberi kegembiraan berganda buatnya setelah menerima panggilan skuad negara pada hari yang sama, semalam.

Selangor mengharungi tujuh perlawanan tanpa kemenangan dan rentetan itu akhirnya tamat semalam susulan kejayaan mengatasi PKNP FC 2-0 di tempat lawan.

Syahmi menjaringkan gol pertama buat The Red Giants sebelum penyerang veteran, Amri Yahyah, mengesahkan tiga mata buat pasukan kendalian Nazliazmi Nasir itu.

Lebih manis, kejayaan itu disulami dengan panggilan skuad B-23 negara buat Syahmi bagi menghadapi saingan Sukan Asia 2018, bulan depan.

"Ini adalah rezeki. Saya bersyukur dan akan memberikan persembahan terbaik.

"Kini, saya berazam untuk terus meningkatkan diri berbekalkan pengalaman yang akan diraih nanti," kata Syahmi.

Sementara itu, pengendali PKNP, Abu Bakar Fadzim, berpuas hati dengan pencapaian menduduki tangga ke-10 memandangkan musim 2018 adalah penampilan pertama buat mereka dalam aksi Liga Super.

"Matlamat untuk tidak tersingkir ke Liga Perdana telah kami capai. Tahun depan, semestinya kami harus melakukan dengan lebih baik," ujar Abu Bakar.