Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Stuart Ramalingam, meminta semua pihak memberi kerjasama kepada pengendali skuad B-23 negara, Datuk Ong Kim Swee, dalam usahanya menghimpunkan pemain terbaik bagi menghadapi Kejohanan Piala AFF B-22 di Kemboja bermula 17 Februari ini.

Stuart yang dihubungi ternyata sudah menjangkakan bakal wujud kekangan daripada beberapa pasukan untuk melepaskan pemain utama masing-masing.

Namun, mereka sudah berbincang dengan setiap majikan pemain bagi menerangkan gambaran sebenar di samping berusaha mencapai situasi menang-menang.

Kebanyakan pemain yang akan terlibat dengan saingan di Kemboja itu nanti akan terlepas sekurang-kurangnya dua perlawanan dalam saingan Liga Perdana dan Liga Super.

"Saya akan berbincang dengan Kim Swee mengenai mendapatkan pengganti dan jika tidak, kami akan berusaha untuk mendapatkan pemain yang diperlukan dari kelab Liga Super atau Liga Perdana," kata Stuart.

Seandainya pasukan masih berdegil untuk melepaskan pemain utama mereka, tiada jalan lain buat Kim Swee sebagai pengendali skuad B-23 negara selain mecari pemain lain sebagai pengganti.

"Kim Swee masih lagi berusaha menguji skuad terbaik untuk saingan kelayakan Kejohanan AFC B-23, kami berharap pemain-pemain yang dipanggil mendapat pelepasan."