Jurulatih Selangor, B. Sathianathan, tidak menolak kemungkinan bekas pemain Johor Darul Ta’zim (JDT), Safiq Rahim, bakal menyertai skuad Gergasi Merah selain mengesahkan berjaya mendapatkan enam muka baru pemain tempatan.

Sathianathan mengakui ada perundingan diadakan dengan Safiq, namun tidak mahu memberikan sebarang kata putus sama ada pemain tengah itu akan bersama Selangor.

Segalanya hanya kemungkinan, dengan dia menyerahkan semua proses rundingan kepada Persatuan Bolasepak Selangor (FAS) bagi membuat keputusan.

Selain bekas pemain Kedah, Syazwan Zainon, yang sah bersama Selangor, pengendali itu menjelaskan lima pemain tempatan baru dengan dua daripada mereka bekas pemain Terengganu, akan diumum dalam masa terdekat.

"Ada lagi seorang pemain yang cuba saya bawa semula ke Selangor dan kalau ia berjaya, ini akan memudahkan kerja saya.

"Ada lima lagi pemain tempatan serta tiga nama pemain asing, jadi semuanya mungkin lapan muka baru. Mereka tidak begitu muda tetapi sudah memiliki pengalaman," katanya.

Mengenai pemain import, Sathianathan membayangkan hanya penjaring terbanyak Liga Super 2018, Rufino Segovia, akan kekal selain masih mempertimbangkan kedudukan Evan Dimas.

"Sekarang ramai ejen dan semua menghantar nama. Kalau saya tidak tutup telefon, tidak dapat tidur. Semua meletakkan pemain dalam kelas dunia atau terhandal. Itu satu cabaran yang mungkin besar kerana untuk mendapatkan pemain tepat, ia bukan mudah," tambah Sathianathan.