Semakin dekat pembukaan tirai Liga Super, pendatang baru, PKNP FC, sudah terasa bahangnya.

Ketua jurulatih PKNP, Abu Bakar Fadzim, masih dalam persiapan membentuk satu pasukan mantap bagi menyaingi skuad lebih senior dalam Liga Super.

"Ramai pemain PKNP adalah pelapis baru, tidak kira import atau tempatan. Oleh itu, banyak kerja yang perlu dilakukan. Saya pun tengah mencari pertahanan import untuk melengkapkan pasukan," ujarnya.

Abu Bakar turut gusar dengan perkembangan terkini kecederaan pemain yang mana baginya memberi sedikit tekanan taktikal dan formasi ketika latihan.

"Import, Keo Sok Pheng dan Yeon Gi Sung, mengalami kecederaan ringan manakala Muhammad Shahrel Fikri Md Fauzi mungkin mengambil masa tiga ke empat minggu lagi untuk pulih sepenuhnya.

"Namun, perlawanan persahabatan yang diadakan baru-baru ini banyak membantu mengenal pasti kelemahan dan kekurangan. Saya lihat kini pemain lebih yakin," ujar Abu Bakar.

Mengenai venue tuan rumah PKNP di Stadium Batu Kawan Pulau Pinang, kelab dari Perak itu masih yakin tuah masih ada.

"Tidak dinafikan ada kekurangan daripada kehadiran jumlah penyokong tetapi saya yakin jika PKNP menunjukkan prestasi cemerlang, sudah pasti ia akan berubah," katanya lagi.