PKNP 0 SELANGOR 2

PKNP FC turun ke tangga kesembilan apabila tumpas kepada Selangor 2-0 dalam aksi Liga Super di Stadium Perak, malam ini.

Perlawanan bertenaga dipamerkan sejurus wisel permulaan ditiup pengadil, Mohammad Zamzaidi Katimin.

Selangor lebih dahulu mencuba, namun sepakan Rufino Segovia pada minit ketiga diselamatkan penjaga gol, Ahmad Asyraf Omar. PKNP membalas seminit kemudian tetapi tendangan Fandi Ahmad gagal menepati sasaran.

Pujian harus diberi kepada Ahmad Asyraf apabila menafikan dua kali percubaan bahaya pemain tengah Selangor, Evan Dimas Darmono, pada minit ke-34 dan 36.

Akhirnya Selangor memecah kebuntuan pada minit ke-39 apabila Muhammad Syahmi Safari mencuri tumpuan untuk meletakkan Selangor 1-0 di hadapan.

Tersentak dengan gol Selangor, PKNP pula mengasak mencari gol penyamaan dan pada minit akhir separuh masa pertama, Fandi berjaya membuat tandukan yang ditepis penjaga gol, Mohammad Haziq Ridwan, dan kemudian diikuti percubaan Mohamad Hafiz Ramdan yang tidak tepat ke sasaran.

Bermula separuh masa kedua, PKNP terus mengasak kubu Selangor dan pada minit ke-51, Hafiz sekali lagi mensia-siakan peluang apabila satu lorongan cantik pemain tengah, Kim Sangwoo, gagal disudahkannya.

Pada minit ke-65, sekali lagi Hafiz merembat deras, namun hanya singgah di luar jaring gol Selangor.

Dalam keghairahan mencari gol penyamaan, Selangor menghukum kealpaan benteng pertahanan PKNP apabila Mohd Amri Yahyah menjaringkan gol kedua Selangor pada minit ke-82, sekali gus menamatkan rentetan tanpa kemenangan skuad pelawat itu sejak akhir-akhir ini.