"Misi mesti menang buat PKNP FC."

Itu kata pengendali PKNP, Abu Bakar Fadzim, mengenai pertemuan anak buahnya dengan PKNS FC dalam perlawanan Liga Super di Stadium Majlis Perbandaran Manjung, malam esok.

Dengan PKNP FC yang memungut 13 mata menduduki kedudukan ke-11, ketinggalan satu mata di belakang Kuala Lumpur, ketua jurulatih itu berharap anak buahnya mampu melakar kejayaan bagi mengukuhkan kedudukan pasukan tatkala dia menyifatkan perlawanan esok sebagai misi hidup atau mati buat pasukan bimbingannya.

Dua pasukan tercorot Liga Super daripada 12 pasukan keseluruhan akan turun ke Liga Perdana musim depan, sekali gus menjanjikan saingan sengit antara Felda United, Kuala Lumpur, PJ City FC dan PKNS dalam baki lima perlawanan.

"Ia misi hidup mati buat kami yang berada di dasar liga. Misi kami ialah bertahan dalam kancah Liga Super 2020.

"Oleh yang demikian, setiap perlawanan adalah penting. Kami mesti menang sambil berharap pencabar lain kecundang jika ingin kekal dalam liga elit ini," katanya.

"Justeru, setiap anggota pasukan dituntut menggandakan usaha."

Abu Bakar yakin pasukannya berpeluang mengutip mata dalam lima perlawanan itu berdasarkan persembahan memberangsangkan kebelakangan ini apabila seri 1-1 dengan Johor Darul Ta'zim (JDT) dan tumpas 0-2 di tangan Pahang dalam perlawanan terakhir.