PERAK 4 PKNP FC 3

Hujan mengiringi pertembungan jiran tetangga di antara Perak dan PKNP FC dalam aksi Liga Super yang berkesudahan 4-3 memihak skuad The Bos Gaurus di Ipoh, malam ini.


Perak mengasak sejurus wisel permulaan ditiup dengan gawang PKNP cemas pada awal permainan apabila penjaga gol, Ahmad Asraaf Omar, gagal menangkap kemas tendangan percuma Nazirul Naim Che Hashim. Cemas seketika di hadapan gol, namun berjaya dikeluarkan oleh pertahanan.

Namun, pada minit kelapan, gawang PKNP bocor apabila Mohd Nor Hakim Hassan menjaringkan gol melalui umpanan Gilmar Da Silva. Perak mendahului 1-0.

Perak terus menyerang dan pada minit ke-18, percubaan Brendan Gan pula di tepis keluar Asraf.

Pada minit ke-33, PKNP menyamakan kedudukan 1-1 apabila Franklin Anzeta bijak meyudahkan hantaran lintang Mohammad Hafiz Ramdan.

Perak menggandakan asakan dalam separuh masa kedua. Pada minit ke-52, rembatan Gilmar ditepis Asraf, namun tindakan susulan Wander Luiz pula terkena bentang pertahanan PKNP.

PKNP pula di hadapan apabila pemain gantian, Muhammad Syamin Baharuddin, menjaringkan gol pada minit ke-60 melalui tendangan leret cantik melepasi Muhammad Hafizul Hakim.

PKNP menambah jaringan menjadikan kedudukan 3-1 melalui Nor Hakim Isa yang menyempurnakan peluang melalui serangan balas pantas pada minit ke-68.

Perak tidak berputus asa dan hasilnya Mohammad Nasir Basharuddin merapatkan defisit gol 3-2 dan pada minit ke 84, gol penyamaan Perak dijaringkan pula oleh Wander Luiz.

Namun, pada hujung permainan, Perak dianugerahkan sepakan penalti untuk mengatasi 'pasukan adik', PKNP, 4-3.

Keputusan lain:

Liga Super

Kelantan 0 Negeri Sembilan 2
Perak 4 PKNP FC 3
Selangor 1 Kedah 2
Terengganu 1 Melaka United 0