Skuad Terengganu FC (TFC) menerima pujian daripada jurulatih sementara, Mohd Nafuzi Zain, susulan aksi meyakinkan dalam melakar kemenangan tipis 1-0 ke atas Selangor, semalam.

Keputusan itu, menurut Nafuzi, sudah cukup untuk memuaskan hatinya setelah melakukan perubahan dalam kesebelasan utama serta corak permainan TFC.

Bekas pemain negara itu berkata kerja keras barisan pemainnya menjadi kunci kemenangan dan dia gembira dengan peningkatan sejak diberikan tugas mengendalikan pasukan itu.

"Saya cuma mahukan pemain turun dengan lebih yakin, berdisiplin dan memberikan sepenuh komitmen.

"Usaha saya hanya 10 peratus selebihnya 90 peratus adalah daripada pemain," jelasnya.

Beraksi tanpa pemain import, Igor Zonjic dan Thierry Chantha Bin, TFC tampil lebih tersusun dengan dua percubaan Kipre Tchetche menggegar palang dalam babak kedua.

Kapten Selangor, K. Sarkunan, kemudian tertolak bola masuk ke gawang sendiri dalam masa kecederaan, sekali gus menceriakan kem TFC.

Nafuzi, begitupun, menepis ura-ura mengenai penggantian Zonjic serta Chantha Bin dalam jendela perpindahan yang masih berbaki empat hari.

"Mereka mengalami kecederaan mata dan lutut sejak beberapa hari lalu. Selebihnya saya serahkan kepada pihak pengurusan," ujarnya.