Kemenangan 5-1 Kuala Lumpur ke atas Kelantan dalam aksi Liga Super malam tadi merupakan kemenangan terbesar skuad warga kota itu pada musim ini.

Namun, pengendali Kuala Lumpur, Fabio Maciel, sedar terdapat kelemahan yang perlu segera diatasi pasukannya.

Dalam enam perlawanan liga di laman sendiri musim ini, Kuala Lumpur merakam empat kemenangan, satu seri dan hanya satu kekalahan.

Ia jelas berbeza dengan lima aksi di laman lawan yang menyaksikan mereka tewas kesemuanya.

Maciel akur dengan kelemahan itu tetapi optimis mereka di landasan tepat untuk melakar keputusan positif di laman lawan.

"Ketika menentang Perak, kami bermula dengan sangat baik sehinggalah detik kami melepaskan penalti akibat kesilapan sendiri.

"Pasukan lawan menghukum kami atas ketumpulan penyudah kami sendiri.

"Sudah tentu kami perlu konsisten ketika bertandang di tempat lawan," kata pengendali dari Brazil itu.

Pertemuan dengan Kelantan turut menyaksikan kombinasi ampuh di antara Paulo Josue, Zhafri Yahya dan Irfan Zakaria di bahagian tengah.

Seperti Maciel, Josue turut berharap dia dan dua rakannya itu berupaya beraksi konsisten di laman lawan dalam usaha memperbaiki kedudukan liga.

"Kami mengharapkan keputusan bagus di tempat lawan. Tetapi ia tidak menjadi ketika bertemu Kelantan, termasuk pertemuan dengan Perak biarpun kami menampilkan prestasi baik.

"Kami bermain dengan baik di tempat sendiri. Namun, kami harus memperbaiki kelemahan ini bagi menyuntik keyakinan kami, seterusnya dapat meningkatkan persembahan kami," kata pemain import itu.