KELANTAN 2 SELANGOR 1

Kelantan mengutip tiga mata berharga apabila menumpaskan naib juara Piala FA 2018, Selangor, 2-1 dalam aksi Liga Super di Stadium Sultan Muhammad IV, malam ini.


The Red Warriors (TRW) mengharapkan tuah gelanggang sendiri untuk kembali mencipta kemenangan dengan mempertaruhkan gandingan penyerang import, Cristiano Santos, dengan Syafiq Shaharuddin, untuk merobek gawang Selangor yang dikawal Khairul Azhan Khalid.

Selangor memulakan permainan tetapi TRW hampir di depan melalui sepakan kencang penyerang, Santos, hasil tolakan cantik Syafiq, malangnya tersasar pada minit ke-18.

Pemain import dari Indonesia, Evan Dimas, pula hampir memberikan gol pertama Gergasi Merah, namun hampa apabila sepakan kencangnya dari luar kawasan penalti Kelantan terkena palang pada minit ke-25.

10 minit kemudian, Syafiq menceriakan penyokong TRW apabila sepakan lencongnya menewaskan Khairul Azhan untuk gol pendahuluan tuan rumah.

Penjaring terbanyak liga, Rufino Segovia, hampir menyamakan kedudukan tetapi rembatan kencangnya ditepis keluar penjaga gol TRW, Mohd Shahrizan Ismail, pada minit ke-42.

Santos melakukan larian solo melepasi dua pertahanan Selangor dalam babak kedua, namun sepakan derasnya terkena tiang ketika Khairul Azhan sudah tertewas pada minit ke-62.

Melalui satu sepakan percuma yang diambil ketua pasukan, Amri Yahyah, yang terbias, penyerang gantian, Sean Selvaraj, merembat kencang menewaskan Shahrizan untuk gol penyamaan Selangor pada minit ke-78.

Pada minit ke-85, penyerang muda TRW, Mohd Danial Asyraf Abdullah, menghukum kelalaian pertahanan Selangor apabila menjaringkan gol kedua hasil umpanan cantik perancang import dari Kyrgyzstan, Bakhtiyar Duyshobekov.

KEPUTUSAN LAIN:

PAHANG 0 PKNP FC 0

PKNS FC 5 NEGERI SEMBILAN 3