Dalam usaha memperkuatkan pasukan The Red Warriors (TRW) menghadapi baki saingan Liga Malaysia (Liga-M) musim ini, Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) mengikat pemain import baru dari Tunisia, Alaeddine Bouslimi.

Presiden KAFA, Bibi Ramjani Ilias Khan, berkata pemain berusia 28 tahun itu dibawa masuk bagi memperkukuh barisan pertahanan.

"Dia akan digandingkan dengan pemain import dari Brazil, Cassio Francisco, di posisi pertahanan bagi menggantikan Nik Mohd Shahrul Azim Ab Halim yang berpindah ke pasukan PKNS FC," katanya ketika dihubungi hari ini.

Baru-baru ini, KAFA melakukan rombakan dengan menamatkan kontrak beberapa pemain, termasuk pemain import dari Brazil, Bruno Lopez, setelah gagal memberi sumbangan kepada pasukan dalam perlawanan sebelum ini.

Bibi Ramjani berkata Alaeddine yang sebelum ini bermain bersama kelab CS Hamam-LIF, menandatangani kontrak untuk beraksi dengan TRW sehingga November depan.

"Alaeddine dijangka diturunkan dalam perlawanan Liga Super apabila Kelantan menentang Kuala Lumpur di Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur di Cheras, Selasa ini," katanya.

Sementara itu, beliau berkata KAFA berhasrat melepaskan dua lagi pemain importnya, Margaro Gomis (Perancis) dan Do Dong Hyung (Korea Selatan) tidak lama lagi.

"Kami berharap ada pasukan berminat dengan khidmat kedua-dua pemain itu,” katanya.

-- BERNAMA