Ketiadaan beberapa tonggak akibat penggantungan dan kecederaan tidak akan menjejaskan rentak Terengganu FC (TFC) II menjelang aksi Liga Perdana bertemu UiTM FC di Stadium UiTM, Shah Alam, malam esok.

Menurut pengendalinya, Mustaffa Kamal Abdul Wahab, pemain-pemain yang akan berada dalam kesebelasan utama mampu menggalas tugas mencari kemenangan untuk mengubah nasib di tangga tercorot liga.

Malah, jurulatih itu menyifatkan moral skuad bimbingannya dalam keadaan baik dan menuntut mereka mengekalkan semangat juang dalam kemenangan sebelum ini.

"Khidmat Mohd Hassan (Basri) dan Muhamad Hafizal (Alias) terpaksa dilupakan manakala Ismail Faruqi (Ashari) pula mengalami kecederaan lutut. Selebihnya bersedia untuk diturunkan.

"Walaupun akan membuat rombakan di benteng pertahanan, saya yakin kami berupaya mengekang pergerakan pemain lawan, terutama empat import baru mereka," jelasnya.

Bekas jurulatih Piala Presiden Terengganu itu juga mengakui mereka tiada pilihan lain selain kemenangan untuk memintas UiTM dan Pulau Pinang, yang mencatat kemenangan, malam tadi.

Strategi taktikal terbaik sedang direncana, antaranya percaturan meletakkan pemain pertahanan, Andrew Jean-Baptiste, di bahagian serangan bagi membantu Bruno Junichi Suzuki dan Akanni Sunday Wasiu.

"Mereka (UiTM FC) dilihat bergelut di gelanggang sendiri dan TFC II perlu mengambil kesempatan mengutip tiga mata, seterusnya keluar dari zon penyingkiran," kata Mustaffa Kamal.