Ketua jurulatih Terengganu FC (TFC) II, Tengku Hazman Raja Hassan, akan merombak kesebelasan utama pasukannya bagi menentang PDRM di Selayang, malam esok.

Ia berikutan kecederaan yang dialami sekurang-kurangnya tiga pemain, termasuk tonggak import, Bruno Junichi Suzuki, ketika tewas 1-2 kepada Sarawak, minggu lalu.

Tengku Hazman, begitupun, enggan perubahan yang akan dilakukan itu menjadi alasan andai TFC II gagal memperagakan aksi meyakinkan di tempat lawan.

"Walaupun PDRM berada di tangga kedua tercorot, mereka telah menewaskan Kelantan sebelum beraksi baik dalam Piala FA, kelmarin.

"Saya menjangkakan pertemuan yang sukar buat TFC II, tambahan pula kami akan beraksi dalam waktu petang," jelas bekas kapten skuad negara itu.

TFC II akan melonjak ke tangga keempat andai keputusan perlawanan itu berpihak kepada mereka sambil berharap UiTM FC akan keciciran mata bertemu Sarawak.

Bagi mencapai misi itu, Tengku Hazman menuntut skuad bimbingannya untuk tidak terbawa-bawa dengan aksi buruk sebelum ini dengan mengikut segala arahan yang diberikan.

"Peluang terhidang perlu dimanfaatkan selain jangan sesekali melakukan kesilapan mudah. Jika tidak, kami yang akan terdesak," tambahnya.