Dalam Perlis ceria meraikan kejayaan meraih tiga mata pertama Liga Perdana, penyerang, Khyril Muhymeen Zambri, mengingatkan persatuan itu agar segera menyelesaikan isu gaji tertunggak dengan memberi peluang sehingga April depan sebelum membuat tindakan susulan.

Khyril antara pemain bintang yang dipancing Singa Utara musim ini, namun gajinya sudah dua bulan tidak dilangsaikan oleh Persatuan Bolasepak Perlis (PFA).

Dia masih berpegang kepada janji Presiden PFA, Datuk Ahmad Amizal Shaifit Ahmad Shafie, yang berusaha menyelesaikan kemelut berkenaan tetapi dalam masa yang sama tidak akan teragak-agak meninggalkan pasukan jika ia kekal berlarutan sehingga April depan.

Khyril memainkan peranan utama dengan menjaringkan dua gol untuk membantu Perlis mencatat kemenangan 3-0 ke atas UiTM, malam tadi.

"Kalau pengurusan tidak mampu nak bayar gaji saya dan tunggakan gaji terus berlarutan selama beberapa bulan, buat apa saya nak terus beraksi (bersama Perlis).

"Saya harap pihak pengurusan boleh melakukan inisiatif untuk mencari penaja dan mengekalkan pasukan ini dalam saingan Liga Perdana," katanya.

Dalam perkembangan sama, Ahmad Amizal sedang dalam usaha menyediakan segala dokumen kewangan badan induk itu untuk diserahkan kepada Liga Bolasepak Malaysia (MFL).

Kelmarin, MFL telah meminta Perlis dan beberapa lagi pasukan yang mengalami masalah kewangan untuk menyerahkan dokumen kewangan masing-masing bagi tindakan susulan.

"Kami telah memberitahu perancangan kami kepada MFL dan pemain juga memahami keadaan ini.

"Kami ada satu perancangan yang jelas," kata Ahmad Amizal.