Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) memerlukan lebih masa untuk meneliti isu tunggakan gaji pemain pasukan Kelantan seperti yang didakwa Persatuan Pemain Bolasepak Profesional Malaysia (PFAM).

Presidennya, Wan Abdul Rahim Wan Abdullah, berkata PFAM atau mana-mana pihak yang terlibat seharusnya memberikan masa dan ruang kepada KAFA memandangkan persatuan itu hanya baru sebulan diterajui kepimpinan baru.

"Baru sebulan saya dan barisan kepimpinan lain bersama persatuan dan ia terlalu awal untuk mengulas berhubung bayaran tertunggak.

"Kami akan berbincang dan meneliti isu tunggakan ini sebelum apa-apa keputusan dilakukan," katanya ketika diminta mengulas dakwaan Ketua Pegawai Eksekutif PFAM, Izham Ismail, yang mendedahkan beberapa pasukan bola sepak dalam negara masih mempunyai tunggakan gaji pemain sehingga mencecah RM6.4 juta secara keseluruhannya.

Antara pasukan itu ialah Melaka, Kelantan, Negeri Sembilan dan Pahang.

Wan Abdul Rahim berkata sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan, beliau harus merujuk terlebih dahulu barisan kepimpinan KAFA bagi mengelakkan percanggahan kenyataan.

"Buat masa ini saya tidak boleh ulas secara lanjut, perlu rujukan daripada orang lama dalam persatuan menandangkan saya hanya sebulan bersama KAFA."

Awal bulan lalu, Wan Abdul Rahim dipilih sebagai presiden KAFA dalam Kongres Agung Luar Biasa (EGM) KAFA bagi menggantikan Bibi Ramjani Ilias Khan yang melepaskan jawatan presiden.

-- BERNAMA