Pengendali Sabah, Jelius Ating, berkata, hilang fokus adalah antara faktor pasukannya terpaksa akur dengan keputusan seri menentang Kuantan FA dalam aksi Liga Perdana di Stadium Darulmakmur, malam tadi.

Skuad Sang Badak dua kali mendahului tuan rumah, namun dikecewakan dengan jaringan pada saat-saat akhir pihak lawan.

"Sayang sekali... apapun, membawa pulang satu mata dari gelanggang lawan juga baik untuk kami... sekurang-kurangnya kami tidak kalah.

"Tumpuan pemain pada malam ini (semalam) sedikit kurang. Kami sepatutnya mampu memenangi perlawanan ini, namun dikecewakan dengan gol di penghujung perlawanan.

"Dari segi serangan, saya lihat ada peningkatan, malah kami berjaya menghasilkan tiga gol, namun barisan pertahanan sedikit goyah," katanya.

Jelius berkata walaupun sekadar mencatat keputusan seri, secara keseluruhan dia tetap berpuas hati dengan persembahan serta semangat yang ditunjukkan anak buahnya.

Dalam pertemuan menentang Kuantan FA itu, Maxsius Musa meletakkan Sabah di depan hasil jaringan pada minit keenam, namun ketua pasukan tuan rumah, Abdul Malik Mat Arif, berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-27.

Skuad Badak kemudian kembali mendahului dengan dua gol hasil jaringan Leopold Alfonso Otong dan Lee Gil Hoon, masing-masing pada minit ke-45 dan 48.

Bagaimanapun, Abdul Malik memusnahkan hasrat Sabah untuk mencatat kemenangan apabila dia meledak dua gol pada minit ke-67 serta masa kecederaan, sekali gus mencipta hatrik dalam perlawanan itu.