Tugas saya belum selesai, tegas Cahill 

Oleh Staff Writer 20 April 2018 735
Tugas saya belum selesai, tegas Cahill 
BURNLEY 1 CHELSEA 2

Kapten Chelsea, Gary Cahill, berkata tugasnya belum selesai dan akan terus berjuang untuk dipilih bersama kelab dan negara.


Cahill telah membantu Chelsea melakar kemenangan di laman luar dalam Liga Perdana Inggeris, dengan Victor Moses menyerlah dalam kemenangan 2-1 di Burnley, awal pagi tadi.

Kapten kelab itu sebelum ini terpaksa menyaksikan perlawanan dari luar dalam banyak kempen apabila Antonio Conte memilih Andreas Christensen di barisan belakangnya.

Cahill terlibat dalam gol pertama Chelsea di Turf Moor dan pemain pertahanan itu -- yang tidak tersenarai dalam skuad England baru-baru ini -- berkata dia masih boleh menyumbang untuk skuad The Blues dan Three Lions.

"Saya tidak meletakkan tekanan pada diri saya," Cahill memberitahu Sky Sports. "Saya tahu apa yang saya mampu selama bertahun-tahun ini.

"Adalah baik untuk berada dalam perlawanan, mendapatkan keputusan dan membina kecergasan saya. Saya gembira dapat kembali dan ia membina momentum untuk aksi penting hujung minggu ini (Chelsea akan menentang Southampton dalam separuh akhir Piala FA).

"Ia sukar, jelas, tetapi bola sepak tidak menentu dan ia tidak selalu bernasib baik tetapi secara keseluruhan, tempoh saya di sini sudah berjaya.

"Tugas saya belum selesai, saya perlu terus bekerja keras dan akan kembali ke peringkat sepatutnya tidak lama lagi," ujarnya.

Moses muncul penjaring gol kemenangan untuk Chelsea dan pemain sayap Antonio Conte itu menyasarkan untuk mengekalkan prestasi terbaiknya bagi kunjungan ke Wembley.

"Kami berhak mendapat mata dari awal apabila kami menunjukkan watak hebat di tempat yang sukar," kata Moses kepada Sky Sports.

"Ambil setiap perlawanan dan lakukan apa yang termampu. Kami percaya pada pemain kami tetapi perkara paling penting adalah tiga mata dan momentum untuk perlawanan Ahad ini."

Tentang Penulis

Staff Writer

Komen