WATFORD 2 WEST HAM 0

David Moyes percaya kekalahan West Ham di Watford sudah dijangka dan mengakui mereka harus memperbaiki prestasi untuk mengelak daripada penyingkiran.


Skuad The Hammers masih berada di tangga ketiga terbawah dalam Liga Perdana Inggeris selepas perlawanan pertama kendalian Moyes, dengan Will Hughes dan Richarlison masing-masing menjaringkan gol untuk membantu Watford melakar kemenangan 2-0 di Vicarage Road.

Pengurus baru itu, yang membimbing perlawanan Liga Perdana buat kali ke-500, tidak terkejut dengan prestasi buruk pasukannya, malah kecewa West Ham tidak dapat mengambil peluang sebaik-baiknya ketika ia muncul.

"Kebanyakan orang akan menjangkakannya kerana itulah yang berlaku sebelum ini," katanya kepada Sky Sports.

"Saya kecewa kerana kami tidak melakukannya dengan lebih baik, kami terlepas beberapa peluang besar. Kami terlepas beberapa peluang dalam separuh masa pertama.

"Pasukan yang lebih baik akan memenangi perlawanan. Ada peluang untuk mengubah keputusan perlawanan dan kami tidak melakukannya," katanya.

Moyes masih percaya bahawa West Ham boleh mengubah musimnya dan keluar daripada zon bahaya.

"Kami perlu cuba mencari jalan untuk menang," katanya. "Yang penting adalah sentiasa ada peluang dalam perlawanan. Apabila kami dibolosi gol kedua, ia bertambah sukar.

"Saya percaya kami akan mendapat keputusan itu tetapi kami perlu bermain lebih baik. Ia kerana prestasi seperti itu tidak cukup baik."