Antonio Conte yakin Tiemoue Bakayoko mempunyai masa depan bersama Chelsea di sebalik bergelut dalam musim sulung dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL).

Pemain tengah Perancis itu menampilkan aksi memeberangsangkan ketika berdepan Monaco, menjadi sebahagian daripada kunci kejayaan skuad kendalian Leonardo Jardim menjuarai Ligue 1 dan mara ke suku akhir Liga Juara-Juara (UCL).

Chelsea segera menyambar khidmat pemain ini pada musim panas dan memberikan laluan kepada Nemanja Matic berhijrah ke Manchester United.

Bakayoko bergelut mengulangi prestasi ketika bersama Monaco dan gagal menempatkan diri dalam kesebelasan utama The Blues.

Tetapi pemain berusia 23 tahun itu menampilkan aksi yang cemerlang ketika meraih kemenangan 1-0 ke atas Liverpool, dan Conte berasakan ia adalah bukti pemain ini memiliki perwatakan untuk berjaya di Stamford Bridge.

"Saya sentiasa memandang kepada pemain-pemain muda," kata Conte. "Ini merupakan musim pertamanya di England.

"Tiba dan menyesuaikan diri di tempat baru bukan perkara yang mudah.

"Tetapi dia memiliki perwatakan yang sesuai bersama Chelsea. Saya meletakkan kepercayaan kepadanya. Dia bermain dengan baik ketika bertemu Liverpool.

"Bakayoko mempunyai banyak ruang untuk diperbaiki."