Bek kanan Arsenal, Hector Bellerin, percaya rakan sepasukannya, Dani Ceballos, merupakan salah seorang pemain terbaik.

Pemain tengah itu, yang dipinjamkan sepanjang musim ini daripada Real Madrid, mempamerkan aksi cemerlang ketika membantu The Gunners mengatasi Burnley 2-1.

Pemain berusia 23 tahun itu melakukan lorongan kepada Alexandre Lacazette dan Pierre-Emerick Aubameyang sementara bertindak sebagai nadi jentera tengah Arsenal di Stadium Emirates.

Bellerin, rakan senegara Ceballos di peringkat remaja dan senior bersama Sepanyol, berasakan Unai Emery kini memiliki seorang pemain berpengaruh dan berbakat dalam skuadnya.

"Saya berasakan Ceballos merupakan salah seorang pemain terbaik yang pernah saya saksikan," katanya kepada laman web rasmi Arsenal. "Saya pernah bermain dengannya ketika kami berusia 18 atau 19 tahun. Kami bersama skuad B-21; dia seorang pemain yang menakjubkan.

"Saya berasakan kehadirannya akan memberi impak kepada pasukan. Liga Perdana Inggeris (EPL) berbeza jika dibandingkan dengan liga lain tetapi dia telah membuktikan dalam sesi latihan mampu menyesuaikan diri.

"Ceballos merupakan seorang pemain yang bersemangat untuk menampilkan aksi terbaik. Kehadirannya meningkatkan kemampuan pasukan."

Arsenal berdepan juara Eropah, Liverpool, di Anfield malam ini.