Presiden CSKA Moscow, Evgeniy Giner, mengesahkan Aleksandr Golovin hampir meninggalkan kelab itu tetapi menafikan perjanjian dengan Chelsea telah dipersetujui.

Laporan di media Inggeris semalam mengatakan Chelsea telah memenangi perlumbaan untuk menandatangani Golovin, 22, salah seorang bintang Russia dalam kempen Piala Dunia 2018.

Pemain tengah itu menjadi antara bakat terhangat di pasaran Eropah apabila turut dikaitkan dengan Arsenal dan Juventus sementara kelab Ligue 1, AS Monaco, minggu ini mendedahkan mereka telah mengajukan tawaran.

Giner menjangkakan perpindahan Golovin akan dimuktamadkan dalam tempoh terdekat sambil mengakui dia akan meninggalkan CSKA untuk memenuhi potensinya dan menjadi "bintang besar".

"Agar tidak menjejaskan (Golovin), kami harus merelakan dia pergi tetapi kami belum ada penyelesaian muktamad pada hari ini," kata Giner kepada media Russia, Sport24.

"Apabila kami menerima tawaran, kami sentiasa cuba berunding secara terbuka.

"Memang, kami telah dikunjungi oleh naib presiden Monaco (Vadim Vasilyev) yang membuat tawaran ke atas Golovin.

"Chelsea? Belum ada kata putus dengan mereka tetapi persoalan perpindahannya ke kelab lain akan diputuskan. Saya fikir, ia akan berlaku beberapa hari akan datang."

Golovin muncul dalam kesemua lima perlawanan membabitkan Russia dalam Piala Dunia, dengan melakar satu gol ketika membelasah Arab Saudi 5-0.