Jaringan tunggal Mauricio dos Santos memastikan kemenangan Johor Darul Ta'zim (JDT) ke atas Kedah dalam aksi Piala Sumbangsih di Stadium Sultan Ibrahim, sebentar tadi.

Dalam aksi pembuka tirai Liga Malaysia musim 2020, kedua-dua pasukan memulakan permainan dalam stadium baru juara bertahan itu dengan seimbang apabila saling melancarkan serangan.

Beraksi di laman sendiri, JDT yang diperkuat barisan sokongan padu penyokong tidak terkesan dengan corak serangan pantas trio skuad Lang Merah -- Kpah Sherman, Tchetche Kipre dan Hadin Azman -- yang memiliki peluang untuk mendahului permainan namun gagal menemui sentuhan jaringan.

Sebelum tamat separuh masa pertama, pemain pertahanan, Mauricio, bijak mencari ruang untuk menanduk masuk hantaran Gonzalo Cabrera untuk meletakkan skuad kendalian Benjamin Mora mendahului 1-0.

Juara Liga Super enam kali itu menggandakan asakan dalam separuh masa kedua dalam usaha untuk mencari gol tambahan, pada minit ke-53, Safawi Rasid berjaya melepaskan percubaan namun sekadar melewati palang gol.

Anak buah Aidil Shahrin Sahak berusaha untuk bangkit memberikan tentangan namun barisan pertahanan JDT terlalu ampuh dan kemenangan memihak buat JDT sekali gus meraih tiga mata bagi saingan Liga Super.