Dalam kejohanan seperti Piala Dunia, setiap pasukan harus memiliki senjata rahsia untuk membantu pasukan mencipta kemenangan.

Bintang Croatia, Ivan Rakitic, memberitahu sidang media menjelang aksi berdepan Argentina: "Berdasarkan penilaian yang telah kami lakukan, jika anda tidak mengenali kebolehan seseorang pemain itu, anda mampu mempelajari setiap gerak-gerinya dalam tempoh 30 minit."

Berdasarkan ulasan tersebut, mungkin sudah tiba masa untuk Argentina menggunakan senjata rahsia itu.

Cristian Pavon merupakan seorang pemain yang tidak dikenali di luar Amerika Selatan tetapi mula dikaitkan dengan perpindahan ke Barcelona dan Arsenal, serta beberapa kelab lain.

Pemain sayap Boca Juniors itu mula tampil dalam skuad kebangsaan November lalu dengan membantu La Albiceleste mencipta kemenangan 1-0 ke atas Russia.

Dia mungkin belum lagi memberikan impak yang besar kepada dunia tetapi peningkatan mutu permainannya adalah sesuatu yang tidak boleh dipandang rendah.

Pavon hanya hadir dalam aksi persahabatan berdepan Russia dalam tempoh 12 minit, namun berjaya merencanakan gol kemenangan pasukannya.

"Pavon adalah seorang pemain yang berbakat, dia mampu mengubah corak perlawanan buat Argentina," kata jurulatih, Jorge Sampaoli.

"Pengalamannya di pentas antarabangsa masih kurang tetapi dia merupakan seorang pemain yang istimewa untuk diturunkan ketika pasukan buntu mencari idea."

Argentina perlu mendapatkan keputusan positif berdepan Croatia bagi memastikan mereka mampu layak ke pusingan seterusnya.

Kini, masa yang tepat sudah tiba buat Sampaoli menurunkan bintang termuda skuad Argentina itu.