Marcelo disyaki mendapat kecederaaan hamstring ketika Real Madrid menewaskan Real Betis 5-3, awal pagi tadi, yang mungkin membuatkan pertahanan itu dalam keraguan untuk perlawanan kedua Liga Juara-Juara Eropah menentang Paris Saint-Germain (PSG) di Paris, 7 Mac ini.

Pemain kelahiran Brazil itu seperti biasa meluru laju untuk melakukan pintasan berhampiran kawasan penaltinya tetapi lantas mengerang kesakitan dengan memegang belakang kaki kanannya.

Marcelo pada mulanya kelihatan berminat untuk meneruskan permainan tetapi jurulatih Madrid, Zinedine Zidane, segera menggantikan bek kiri itu dengan Theo Hernandez.

Madrid sudah kehilangan pemain tengah antarabangsa Jerman, Toni Kroos, yang diketepikan dalam aksi menentang Betis akibat kecederaan lutut.

Skuad Zidane itu mempamerkan kebangkitan untuk melakar kemenangan 3-1 ke atas PSG dalam perlawanan pertama Liga Juara-Juara, dengan Cristiano Ronaldo menemui sasaran dua gol sebelum Marcelo melengkapkan kemenangan.

Perlawanan kedua akan berlangsung di Paris pada 7 Mac ini, memberikan Kroos dan Marcelo kurang tiga minggu untuk pulih daripada kecederaan masing-masing.