DROCTERSEN/ASSEL 0 BAYERN MUNICH 1

Jaringan penyerang Bayern Munich, Robert Lewandowski, ketika aksi berbaki lapan minit membolehkan pasukannya mengelak daripada dimalukan pasukan divisyen empat, Drochtersen/Assel dan mencatat kemenangan 1-0 dalam saingan Piala Jerman.


Pengendali Bayern, Niko Kovac, dilihat mempertaruhkan barisan terkuat tetapi anak-anak buahnya tampak bergelut untuk mencipta peluang ketika berdepan lawan yang lebih tersusun.

Thomas Muller hampir membuka tirai sewaktu permainan berbaki 12 minit, namun Franck Ribery didakwa berada di posisi ofsaid sebelum Lewandowski akhirnya meletakkan Bayern di depan setelah menyempurnakan bola muntah hasil percubaan Leon Goretzka.

Bagaimanapun, aksi yang tidak meyakinkan dipamer oleh Bayern menjelang perlawanan pertama Bundesliga minggu depan.

Barisan terkuat Bayern diturunkan dalam aksi di Stadium Kehdinger itu tetapi mereka dilihat gagal mencetuskan banyak peluang.

Tandukan Javi Martinez dinafikan di atas garisan gol dan percubaan Mats Hummels tersasar, hanya untuk melihat Drochtersen/Assel kelihatan selesa dalam babak pertama.

Malah, mereka mengancam kubu yang dikawal oleh Manuel Neuer dalam penampilan ke-300 bersama Bayern, memaksa penjaga gol Jerman itu menghalang usaha Florian Nagel menggunakan kaki.

Thiago Alcantara sekadar mampu melihat rembatan dari jarak dekat mengenai palang dan keluar ke sebelah kanan gawang lawan.

Kemasukan Sandro Wagner dilihat gagal mengubah permainan, sebaliknya Bayern tampak kehilangan momentum di atas padang.

Memasuki masa tambahan, Bayern akhirnya menamatkan kebuntuan di depan gol apabila Muller menyambung hantaran Kingsley Coman tetapi Ribery didakwa berada di kedudukan ofsaid.

Jaringan yang dinantikan akhirnya muncul susulan usaha menarik daripada Ribery yang membolehkan Goretzka melepaskan rembatan dan Lewandowski menyudahkan bola muntah hasil daripada percubaan tersebut untuk memberikan kemenangan buat Bayern.