Pemain pertahanan Atletico Madrid, Lucas Hernandez, berkata dia gembira dengan rakan senegaranya, Antoine Griezmann, yang akan kekal berada di kelab itu bagi musim depan.

Griezmann secara konsisten dikaitkan dengan perpindahan ke pesaing LaLiga, Barcelona, dalam salah satu saga perpindahan terpanjang 2018 tetapi disahkan dalam satu dokumentari Jumaat lalu bahawa dia akan kekal di Madrid.

Pemain berusia 27 tahun itu dianggap akan menandatangani kontrak bagi mengekalkannya di Wanda Metropolitano dan Hernandez berkata ia adalah kunci untuk kelabnya memastikan tandatangan pemain itu.

"Di sini, di Atletico, dia boleh menjadi idola semua orang, setiap peminat," katanya.

"Sekiranya dia pergi ke Barcelona, ​​ada ramai pemain hebat dan juga pemain terbaik dunia. Dia akan berada dalam bayang-bayang pemain-pemain hebat seperti (Lionel) Messi, (Andres) Iniesta atau bahkan Xavi sebelum ini.

"Sekiranya dia berpindah ke Barcelona, ​​dia akan menjadi seorang lagi pemain dalam pasukan. Di Atletico, dia adalah pemain, pemain terbaik kami, pemimpin kami. Dia akan membuat perbezaan," ujarnya.

Hernandez juga teruja dengan kemungkinan dapat bermain bersama rakan sepasukan Perancis, Thomas Lemar, selepas Atletico bersetuju dengan perjanjian bagi menandatangani pemain tengah menyerang dari Monaco itu.

"Thomas Lemar adalah pemain yang hebat. Dia akan tampil bersama kami dan berharap dia dapat menyesuaikan diri dengan pasukan secepat mungkin," katanya.

Perancis akan meneruskan kempen Piala Dunia pada Khamis ini dengan menentang Peru selepas mengalahkan Australia 2-1 dalam perlawanan pembukaan mereka.