"Lagi bagus," itu reaksi ketua jurulatih perseorangan lelaki negara, Datuk Misbun Sidek, dalam menawarkan pandangan terhadap cabaran peringkat kumpulan skuad Piala Thomas negara yang turut menampilkan juara bertahan, Denmark.

"Ini merupakan sangat bagus buat Malaysia kerana ia memberikan tekanan kepada Denmark. Percaturan yang baik bakal membantu pasukan meraih kemenangan nanti," kata Misbun.

Denmark sudah pasti lebih matang berbanding edisi terdahulu, dengan diketuai pemain nombor satu dunia, Viktor Axelsen, sambil memiliki dua beregu dalam kelompok 10 terbaik dunia.

Tetapi Malaysia juga perlu berwaspada dengan dua lagi pelengkap Kumpulan D, Russia dan juga Algeria.

"Kami harus berwaspada dengan cabaran dalam Piala Thomas nanti, kami akan cuba menampilkan persembahan yang terbaik," tambah Misbun.

Kapten pasukan, Datuk Lee Chong Wei, berasakan undian memihak Malaysia untuk mudah ke suku akhir tetap menegaskan perincian kepada persiapan dia dan pemain yang dipilih ke Bangkok, Thailand, Mei ini.

"Kerjasama sesama pemain badminton negara amat penting. Persediaan daripada segi fizikal dan mental Malaysia juga berada pada tahap terbaik menghadapi saingan kali ini," kata Chong Wei.