Impian Kelantan untuk memenangi pingat emas acara sepak takraw berpasukan bawah 18 Kejohanan Sepak Takraw Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Malaysia (MSSM) semakin menyala apabila menumpaskan musuh tradisi, Selangor, 2-0 di Wisma Sukan, Telipot, Kota Bharu, hari ini.

Pengurus pasukan, Razali Ab Rahman, menyifatkan semangat juang yang tinggi menjadi faktor utama kebangkitan Kelantan sehingga mampu melayakkan diri ke pusingan separuh akhir.

“Alhamdulillah pemain berjaya menyerap segala tekanan dan bermain sebagai satu pasukan untuk mengatasi cabaran getir skuad Merah Kuning.

“Biarpun kalah dalam set pertama regu kedua, namun pemain tidak mudah goyang dan sentiasa berusaha membaiki permainan. Hasilnya, mereka bangkit untuk memenangi permainan 2-1,” katanya.

Razali juga percaya sokongan padu penonton turut membantu pemainnya memberikan aksi lebih baik dan mengurangkan kesilapan mudah dalam permainan.

"Terima kasih kepada penonton yang terus memberi sokongan kepada pemain biarpun kita telah tewas dalam set pertama.

“Menyedari hanya kemenangan mampu menjadi hadiah kepada penyokong, mereka kembali fokus dan hasilnya Kelantan mara ke separuh akhir,” katanya.


Keputusan Suku Akhir Bawah 12

Kelantan 2 Melaka 0

Johor 2 Pahang 1

Selangor 2 Perak 0

Kedah 2 Terengganu 1

Keputusan Suku Akhir Bawah 15

Perlis 2 Kuala Lumpur 1
Selangor 2 Negeri Sembilan 0
Pulau Pinang 2 Terengganu 1
Perak 2 Kelantan 1

Keputusan Suku Akhir Bawah 18

Kelantan 2 Selangor 0
Pulau Pinang 2 Johor 0
Terengganu 2 Negeri Sembilan 0
Perak 2 Kedah 0