Setelah setahun tersisih, pemain sepak takraw negara, Khairol Zaman Hamid Akhbar, kembali dipanggil untuk menjalani latihan kem kebangsaan di Bukit Jalil bagi melakukan persiapan menghadapi Sukan SEA Filipina hujung tahun ini.

Khairol Zaman kini kembali memperkuatkan skuad kebangsaan tetapi perejam Negeri Sembilan Antlers itu sedar cabaran yang bakal dihadapi untuk merebut tempat memandangkan pasukan negara kini dibarisi ramai nama baru.

Dia juga menegaskan faktor pengalaman berupaya memainkan peranan dalam membantunya kembali menyesuaikan diri dengan pasukan negara.

"Mungkin prestasi dalam Liga Sepak Takraw (STL) menjadi salah satu faktor untuk saya kembali dipanggil menyertai skuad negara. Selain itu, faktor pengalaman juga mungkin memainkan peranan memandangkan saya banyak mengharungi aksi antarabangsa sebelum ini," katanya.

"Saya tidak berani menjanjikan akan diserap. Ia bergantung kepada rezeki. Jika tiada, ia memang bukan milik saya."

Sementara itu, Khairol Zaman tidak melihat dia akan meninggalkan Negeri Sembilan walaupun dinobatkan selaku perejam terbaik STL musim lalu.

"Saya akan kekal bersama Negeri Sembilan. Saya telah berusaha keras untuk menaikkan pasukan itu bersama rakan sepasukan, jadi tiada alasan untuk saya berhijrah."