Juara bertahan, Kelantan, bermula garang dengan memenangi semua perlawanan bagi setiap kategori umur dalam perlawanan pembukaan Kejohanan Sepak Takraw Majlis Sukan Sekolah Malaysia (MSSM) kategori berpasukan di Kompleks Sukan Kluang, Perbadanan Stadium Johor, petang tadi.

Pasukan bawah 12 memberikan amaran awal dengan mempamerkan aksi terbaik menumpaskan Wilayah Persekutuan Putrajaya 3-0 dalam aksi awal saingan liga Kumpulan A.

Jurulatih, Zairullah Yusuf, menyifatkan pemainnya berjaya menyerap segala tekanan dan berhak mengecapi kemenangan pertama ini.

“Alhamdulillah, pemain berjaya menyerap segala tekanan dan mengikut segala arahan jurulatih.

“Kami berjaya mengurangkan kesilapan dan tahniah kepada semua jurulatih dan pemain. Esok, kita akan menghadapi Perak pula,” katanya.

Terdahulu, pasukan bawah 15 Kelantan berjaya menumpaskan Kuala Lumpur 3-0 dalam aksi Kumpulan A dan dijangka menghadapi perlawanan sukar esok, menentang skuad pilihan, Pulau Pinang.

Pasukan bawah 18 turut cemerlang dengan menjadikan ia hari terbaik untuk Kelantan apabila menumpaskan tuan rumah, Johor, 2-1 dalam Kumpulan C.

Keputusan Lain (Bawah 12)

Kedah 2 Pahang 1
Terengganu 3 Pulau Pinang 0
Johor 3 Melaka 0
Sarawak 2 Perlis 1

Bawah 15

Pulau Pinang 3 WP Kuala Lumpur 0
Terengganu 2 Perlis 1
Perak 2 Pahang 1
Negeri Sembilan 2 Selangor 1

Bawah 18

Pulau Pinang 3 Pahang 0
Perlis 2 Terengganu 1
Perak 3 Melaka 0
Selangor 3 Pahang 0