Kapten Selangor, Razman Roslan, tidak memandang berat kekalahan pertama pasukannya dalam saingan peringkat kumpulan Piala Malaysia berdepan Sarawak di Stadium Selayang, malam tadi.

Selangor tewas 1-2 yang sebaliknya menyaksikan Sarawak meraih kemenangan sulung.

Katanya, Selangor, yang sudah mengesahkan tempat ke suku akhir, fokus memburu kemenangan terakhir untuk memastikan kedudukan teratas Kumpulan D milik mereka.

"Kesilapan sendiri menghukum pasukan. Kami melakukan kesilapan yang tidak sepatutnya tetapi bagi saya, kami telah memberikan yang terbaik.

"Pemain yang jarang beraksi diberi peluang oleh jurulatih. Tiada masalah (tewas) dan kami perlu fokus untuk perlawanan seterusnya," katanya.

Sarawak, yang sudah tersingkir daripada saingan, tetap memperagakan semangat tinggi, malah berjaya bangkit daripada jaringan awal Ugochukwu Ukah dengan gol penyamaan Mateo Roskam pada minit ke-52.

Skuad tuan rumah dibolosi buat kali kedua pada minit ke-64, berpunca daripada sepakan percuma Mohamad Alif Hassan yang terkena palang, disusuli kesilapan mudah pemain gantian, Amri Yahyah, yang dimanfaatkan sepenuhnya Milos Raickovic.

Bagaikan tersentak, Selangor bangkit melakukan asakan bertali arus ke kubu pasukan pelawat untuk meraih jaringan tetapi usaha mereka menemui jalan buntu untuk menamatkan perlawanan 2-1 berpihak kepada Sarawak.

Sementara itu, pemain sayap Sarawak, Nur Shamie Iszuan Amin, berkata: "Alhamdullillah, kami dapat mengutip tiga mata di laman luar, kami bermain baik pada hari ini."