FELDA UNITED 1 TERENGGANU 2

Terengganu memperoleh gol penting di gelanggang lawan apabila menewaskan tuan rumah, Felda United, 2-1 dalam aksi pertama suku akhir Piala Malaysia di Stadium Tun Abdul Razak, Jengka, sebentar tadi.


Turun dengan semangat untuk meraih gol di gelanggang lawan menyerlahkan kewibawaan Terengganu untuk merobek gawang The Fighters pada awal permainan.

Percaturan Irfan Bakti Abu Salim yang memahami corak permainan Felda, nyata mengucar-kacirkan pertahanan tuan rumah yang meluangkan kepada gol pembukaan Terengganu.

Nasrullah Hanif menghukum kelalaian benteng anak buah B. Sathianathan apabila melonjak tinggi untuk gol pertama pasukannya pada minit ke-10.

Ledakan Nasrullah itu memaksa kapten berpengalaman Felda, Shukor Adan, mengerah rakan-rakannya untuk menyerap asakan Terengganu.

Felda terus garang menyerang kubu Sang Penyu dan berhasil menyamakan kedudukan pada minit ke-55 melalui Gilberto Fortunato.

Namun, kesilapan Thiago Junior yang tertampan bola dengan tangan mengundang padah yang ++++++
menyaksikan Terengganu diberikan penalti yang disudahkan Lee Tuck untuk gol kedua Terengganu, sembilan minit menuju waktu kecederaan.

Pertemuan kedua akan berlangsung di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah pada 28 September nanti.