TFC 2 FELCRA FC 2

Pasukan berstatus kelab, Felcra FC, bangkit daripada ketinggalan dua gol untuk mengikat Terengganu FC (TFC) 2-2 dalam aksi Piala Malaysia di Kuala Terengganu, sebentar tadi.


Kedua-dua pasukan saling berbalas serangan di awal permainan sebelum pemain berpengalaman, Ashari Samsudin, menyudahkan hantaran pendek kapten, Kipre Tchetche, di dalam kotak penalti pada minit ke-21.

Tersentak dengan jaringan itu, pelawat menggandakan serangan, namun sepakan bebas Anselmo Arruda da Silva (m-27) dan Endrick Dos Santos (m-28) jauh tersasar.

Pada minit ke-35, Ashari nyaris menjaringkan gol kedua pasukan dan peribadi yang menyaksikan rembatan lencongnya dari luar kotak penalti sekadar menggegar tiang gol Felcra FC.

Ashari begitupun tidak mensia-siakan peluang terhidang kurang seminit bersambung babak kedua dengan sekali lagi menyambung hantaran Tchetche dari sebelah kanan untuk menjadikan kedudukan 2-0.

Felcra FC berpeluang merapatkan kedudukan apabila dihadiahkan sepakan penalti pada minit ke-54, malangnya Mohd Suffian Rahman tenang menepis sepakan Shahrom Abdul Kalam.

Tidak patah semangat, pemain Felcra FC, Mohd Alif Samsudin, kemudian menanduk masuk sepakan percuma Dos Santos bagi mengurangkan defisit gol pada minit ke-60.

Aksi semakin sengit dengan palang gol menghalang tandukan lambung pertahanan import TFC, Igor Zonjic, daripada melebarkan jaringan pada minit ke-64.

Pemain gantian, Abdul Azim Rahim, mendiamkan lebih 5,000 penyokong TFC dengan meledak gol penyamaan pada minit ke-89.

Kedudukan 2-2 kekal sehingga wisel penamat dengan TFC masih memimpin Kumpulan A setelah mengumpul tujuh mata manakala Felcra FC memungut mata kedua mereka.

Keputusan lain

Kedah 3 MISC-MIFA 2
PKNP 0 Pahang 1
Sabah 2 Selangor 1