Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) mengumumkan pelantikan Alfredo Gonzales sebagai pengurus baru The Red Warriors (TRW) bagi mengharungi baki saingan Liga Malaysia (Liga-M) musim ini berkuatkuasa serta merta.

Naib Presiden KAFA, Datuk Rosmadi Ismail, berkata Gonzalez yang sebelum ini adalah Pengarah Teknikal TRW menggantikan kedudukannya dan akan menjalankan tugas dengan lebih profesional dalam memastikan Kelantan mampu meraih pencapaian cemerlang musim ini.

“Pengurus pasukan merangkap pengarah teknikal berperanan dalam merancang, menyediakan dan mengadakan modul latihan.

"Dia diberikan tanggungjawab penuh membantu ketua jurulatih (Zahasmi Ismail) dalam menyediakan satu pasukan mantap yang mampu bersaing dalam baki Liga Super dan kempen Piala Malaysia musim ini.

“Penerapan teknik bola sepak Amerika Latin yang dibawa Gonzalez menuntut perubahan dalam setiap aspek pentadbiran serta memerlukan komitmen 100 peratus setiap individu bagi menjayakan misi pasukan," katanya melalui satu kenyataan yang dikeluarkan kepada media.

Dalam perkembangan berkaitan, Rosmadi yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pasukan Negeri berkata dia akan bertindak sebagai ketua kontinjen pasukan dengan dibantu penolong pengurus yang juga Naib Presiden KAFA, Datuk Muhammad Nasir Hamzah, yang berperanan sebagai penolong ketua kontinjen TRW.

“Bagaimanapun, Zahasmi dikekalkan sebagai ketua jurulatih TRW. Begitu juga dengan penolong dan pembantu penolong jurulatih turut dikekalkan,” katanya.