Pertembungan PKNP FC menentang Perak dalam aksi Liga Super di Ipoh malam esok begitu penting untuk kedua-dua pasukan memperkemaskan kedudukan dalam liga.

Perak tidak boleh kehilangan mata lagi jika ingin bersaing dengan pendahulu liga manakala PKNP juga sedar kedudukan tangga ke 7 kini boleh tergugat jika kecundang esok.

Justeru itu pengendali PKNP Abu Bakar Fadzim mempunyai perancangan teliti ke atas skuad 'abang' dan mengenalpasti apa yang perlu dilakukan untuk meraih mata.

"PKNP perlu memperkemaskan benteng pertahanan jikalau ingin mengambil sebarang mata. Seterusnya merantai pergerakan penyerang berbahaya mereka, Gilmar Da Silva dan menyekat kreativiti Wonder Luiz.

Gandingan mereka ini telah berjaya mengucar kacirkan barisan pertahanan PKNP dengan Wonder Luiz menjaringkan 2 gol untuk kemenangan Perak di Batu Kawan," ujar Abu Bakar.

Sementara itu berita istimewa untuk penyokong bolasepak negeri Perak. Tiket percuma akan diberi untuk perlawanan PKNP FC menentang Perak dalam aksi Liga Super di Stadium Perak malam esok.