WEST HAM 1 TOTTENHAM HOTSPUR 0

Mauricio Pochettino menegaskan Tottenham akan terus bersaing untuk menjulang gelaran Liga Perdana Inggeris (EPL) walaupun West Ham menewaskan mereka 1-0, awal pagi tadi.


Jaringan Manuel Lanzini pada minit ke-65 memberikan tiga mata penuh buat pasukan tuan rumah, sekaligus memberi keselesaan untuk Chelsea kembali diangkat sebagai juara EPL.

Skuad kendalian Antonio Conte akan beraksi dua perlawanan sebelum Spurs kembali beraksi. Jika mereka menewaskan Middlesbrough dan West Brom, mereka akan bergelar juara sebelum skuad pimpinan Pochettino beraksi minggu hadapan berdepan Manchester United.

"Kami masih berjuang, kami amat kecewa dengan keputusan ini," jelas Pochettino.

"Kini kami perlu menantikan keputusan perlawanan Chelsea dan masih terdapat tiga perlawanan yang perlu diharungi.

"Saya berasakan sukar untuk mengejar Chelsea buat ketika ini tetapi kami perlu terus mencuba. Spurs akan berjuang sehingga penghujungnya."

Pochettino berasakan Spurs kurang bernasib baik untuk tewas tetapi mereka gagal mempamerkan prestasi terbaik ketika meraih kemenangan 2-0 ke atas Arsenal.

"Kami telah mendominasi separuh masa pertama tetapi sentuhan penyudah kami tidak berada di tahap yang terbaik.

"Dalam separuh masa kedua, kami memberikan ruang kepada West Ham untuk mengatur pergerakan dan akhirnya mereka berjaya meledakkan gol dalam perlawanan ini."